Skip to content

מה זה פישינג – Phishing?

פישינג הוא פשע סייבר נפוץ יותר ויותר המשתמש בדואר אלקטרוני כדרך לגניבה או להתקנת תוכנות זדוניות. פישינג יכול להשתמש בטכניקות מרובות, כולל אתרים מזויפים, מניפולציה של כתובות אתרים, ערכות פישינג והתקפות הנדסה חברתית.

התקפות אלה, בין אם הן פשוטות או מורכבות, הן מסוכנות ביותר ויכולות לגרום להפסדים כספיים משמעותיים ולפגיעה במוניטין.

מה המשמעות של פישינג?

פישינג הוא סוג של פשע סייבר שבו פושעים משתמשים במיילים מטעים, שיחות קוליות או הודעות טקסט כדי לשכנע את הקורבנות לחשוף נתונים אישיים שיכולים להוביל לגניבת זהות והפסד כלכלי.

התקפת פישינגיעילה כוללת לרוב שליחת אימייל שנשמע אותנטי שנראה מחברה לגיטימית-כמו שימוש בלוגו שלהם בהרכבו.

פישינג חנית הוא סוג נפוץ נוסף של פישינג שבו תוקף מכוון לאדם או לצוות בתוך עסק ומבקש להשיג סיסמאות או נתונים אישיים, כגון שכר עובדים או רשומות חשבונאיות, מהם.

אימיילים מוצלחים של פישינג משתמשים בדרך כלל בתת-דומיינים או בכתובות אתרים באיות שגוי כדי להיראות אותנטיים ולעתים קרובות דורשים מהמשתמשים לבצע פעולות לא סטנדרטיות כמו לחיצה על קישור או הורדת קובץ מצורף.

למה זה נקרא פישינג?

פישינג הוא סוג של מתקפת סייבר בה מיילים, אתרים ומודעות הונאה מנסים לשכנע את הקורבנות לחשוף נתונים אישיים העלולים להוביל לגניבת זהות, הפסדים כספיים והתקנות תוכנות זדוניות.

פישינג הוא סוג של דיג בו עבריינים משתמשים בפיתיון (בצורה של מיילים, אתרים או מודעות) כדי לפתות קורבנות לא מודעים למסור נתונים חסויים – בדרך כלל מספרי כרטיסי אשראי, אישורי חשבון וסיסמאות – לצורך רווח בלתי חוקי.

ככל שהטכנולוגיות הדיגיטליות מתקדמות, התקפות פישינג הפכו מתוחכמות יותר, ומספקות להאקרים הזדמנויות לגנוב מידע אישי או להתקין תוכנות זדוניות על מחשבי המשתמשים. התקפות פישינג חנית מכוונות במיוחד לאנשים ספציפיים בתוך ארגון – משהו דומה קיים ביחס לתקיפות פישינג חנית.

מהם 4 סוגי פישינג?

פישינג הוא אחת מתקפות הסייבר הנפוצות ביותר, ולכן חיוני שעסקים יבינו את צורותיו השונות על מנת להדוף את היעד על ידי הונאות אלה. יתר על כן, הכשרת עובדים על התקפות פישינג שונות ואופן פעולתם היא גם המפתח.

פישינג יכול ללבוש ארבע צורות: פישינג מטעה, הונאת מנכל, הזרקת תוכן ופישינג (פישינג קולי). פישינג מטעה הוא הסוג הנפוץ ביותר, שבו תוקפים דיגיטליים מתחזים לארגונים כדי להערים על משתמשים לספק נתונים אישיים.

תחת סוג זה של הונאת פישינג, רמאים מכוונים לקבוצה אחת או קטנה עם גישה לחברה שלהם. זה יכול להיות עובדים או מנהלים.

הונאות פישינג יכולות להצליח מאוד. קמפיין מוצלח יכול לגנוב נתונים רגישים ולחלץ כסף מקורבנותיו.

מה זה פישינג כדוגמא?

פישינג הוא סוג של פשעי רשת שבהם עבריינים מתיימרים להיות מקורות לגיטימיים ברשת על מנת לפתות קורבנות תמימים לספק את הנתונים האישיים שלהם בהתנדבות, כאשר הרמאים מרוויחים אז ממכירת נתונים רגישים אלה למטרות רווח.

התקפות פישינג המשתמשות בטקטיקה זו מתחילות בדרך כלל בהזמנת קורבן ללחוץ על קישור הונאה שלוקח אותם לאתר מתחזה שנועד לקצור מהם אישורי כניסה או נתונים רגישים, אם כי התקפות כאלה עשויות להתרחש גם באמצעות מיילים או הודעות סמס.

פישינג מדיה חברתית הוא אחד הסוגים הנפוצים ביותר של התקפות פישינג. עבריינים משתמשים בחשבונות מזויפים שנראים דומים למותגים פופולריים או לערוצי תמיכת לקוחות ברשתות החברתיות בהתקפות אלה.

התוקפים האלה בדרך כלל מבצעים מחקר על המטרה שלהם על ידי איסוף מידע זמין לציבור. פעולה זו מאפשרת להם ליצור הודעות המותאמים מאוד, כגון אחד מנכ ל שלהם בדרישה תשלום העברה בנקאית.

Comments

Comments are closed.

Scroll to top